Δοκιμή Suzuki VStrom 1050 XT | επικαιρότητα



Η οικογένεια V-Strom ξεκίνησε την πορεία της το 2002 με έναν δικύλινδρο τότε κινητήρα 996 κυβικών εκατοστών ο οποίος την συγκεκριμένη περίοδο ταίριαζε πραγματικά γάντι σε πολλούς και διαφορετικούς αναβάτες.


 


ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ


 


Έμεινε αρκετά χρόνια στο προσκήνιο όχι με τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία και με διάφορες αλλαγές και φρεσκαρίσματα, μέχρι το 2020 όπου η SUZUKI επανασχεδιάσει και αναβαθμίζει σημαντικά την έκδοση VStrom 1000.


Ανατρέχοντας στο ένδοξο παρελθόν της και στις συμμετοχές της στο Rally Dakar, το νέο Vstrom είναι βασισμένο πάνω στο θρυλικό DR Big όχι μόνο χρωματικά αλλά και αισθητικά.


Το ρύνγχος μπροστά, το φέρινγκ και ο τετράγωνος προβολέας είναι τρία βασικά στοιχεία του DR Big τα οποία κατά την προσωπική μου άποψη θα γυρίσουν σελίδα και θα απογειώσουν το νέο 1000αρι Vstrom.


Η συγκεκριμένη έκδοση που έχουμε μαζί μας και η πιο όμορφη ομολογουμένως είναι η πλούσια έκδοση ονόματι XT η οποία πέραν του χρώματος φέρει και ένα αρκετά πλούσιο ηλεκτρονικό πακέτο καθώς και αξεσουάρ.


 


Ο κινητήρας που φοράει το νέο V-Strom τον έχουμε ξανά συναντήσει πάνω στο V-strom του 2014, έρχεται όμως σε νέα μορφή και βέβαια βασισμένος πάνω στις euro 5 προδιαγραφές.


Ο νεος V2 κινητήρας λοιπόν αποδίδει 106 ίππους και 10 κιλά ροπή, φέρει νέους εκκεντροφόρους με διαφορετικό βύθισμα και χρονισμό, νέο εγκέφαλο και νέα χαρτογράφηση.


 


Το γκάζι είναι πλέον τεχνολογίας  ride by wire, υπάρχουν τρία riding modes, ενώ το traction control είναι ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα.


Οπως απλά ακούγονται αυτά έτσι όπως τα λέω, έτσι απλά είναι και στην πράξη.


Δεν χρειάζεται να μπείτε σε μενού και υπομενου για να ρυθμίσετε την μοτοσυκλέτα στα μέτρα σας και όλα αυτά μέσα από μια πολύ εύκολη και λειτουργική TFT οθόνη με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.


 


Η έκδοση XT είναι επίσης εφοδιασμένη με νέα μονάδα έξι αξόνων της Bosch στην οποία ακόμα υπάρχουν:


Cornering ABS, cruise control, hill hold control για εύκολη εκκίνηση σε ανηφόρες, σύστημα που αποτρέπει την ανύψωση του πίσω τροχού σε κατηφορικά κομμάτια και ακόμα ένα σύστημα το οποίο κατανέμει το φρενάρισμα και το ABS ανάλογα με το βάρος που έχει πάνω η μοτοσυκλέτα.


 


Άνετη και βολική η θέση οδήγησης με την σέλα να ρυθμίζεται σε δυο ύψη, η ζελατίνα προσφέρει ικανοποιητικη κάλυψη του αέρα ακόμα και στην αρχική της θέση, ανεβοκατεβαίνει πολύ εύκολα με το χέρι, μόνο που για να αλλάξει θέση πρέπει να είναι σταθμευμένη η μοτοσυκλέτα γιατί ο διακόπτης βρίσκεται στο μπροστινό μέρος.


Το ξανά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ βοηθάει  να στηριχτούν κάπως καλύτερα τα πόδια σας στα πλατύτερα μαρσπιέ αν πρόκειται να οδηγήσετε σε χωμάτινα μονοπάτια, χωρίς υπερβολές βέβαια μιας και όλο το στήσιμο της μοτοσυκλετας δεν κάνει για να ταξιδέψεις από την μια ήπειρο στην άλλη μέσω χώματος.


 


Ανεβαίνοντας πάνω στο νέο χιλιάρι η πρώτη αίσθηση που σου έρχεται στο μυαλό είναι ότι είσαι πάνω στο 650 παρά τα περίπου 20 κιλά παραπάνω που ζύγιζε το προηγούμενο 1000αρι σε σχέση με το ΧΤ, νομίζεις ότι είσαι πάνω σε μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να ήσουν και χθες και προχθές και πριν έναν χρόνο και που μπορεί να την είχες και από πάντα, τόσο οικεία αίσθηση δηλαδή, α και το πιο σημαντικό είναι ότι η κατανάλωση που μετρήσαμε κυμάνθηκε μεταξύ 6,5-7 λίτρα.


 


Ο κινητήρας είναι γραμμικός, δεν τρομάζει καθόλου χαρακτηριστικο της οικογένειας VStrom και όπως είπα και πριν όσοι την δοκιμάσετε θα πιστέψετε ότι είστε πάνω σε VStrom 650.


 


Οι αναρτήσεις είναι πολύ καλές αν και λίγο σκληρές, κυρίως όσον αφορά το μπροστινό πιρούνι KYB των 43 χιλιοστών και λιγότερο το πίσω αμορτισέρ με προφορτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς.


Είναι βέβαια σεταρισμενες για ασφαλτινη χρήση, πράγμα που σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα κυριολεκτικά στρίβει με όσα έχετε στο κοντέρ σας.


Τα φρένα έχουν πολύ καλό δάγκωμα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη


 


Μπορεί η έκδοση ΧΤ που βλέπετε να είναι με ακτινωτούς τροχούς, δηλαδή αντοχή σε εκτός δρόμου οδήγηση, τα ελαστικά που φοράει όμως είναι tubeless γεγονός που μπορεί να ακινητοποιήσει την μοτοσυκλέτα με το παραμικρό άτσαλο κοπάνημα στην ζάντα.


Εμείς βεβαια προσπαθήσαμε να διανύσουμε μια διαδρομή στο χώμα σε αρκετά δύσκολο τερέν με ασφάλτινα ελαστικά περνοντας βέβαια και τα ρίσκα μας και οπως μπορείτε να δείτε και οι ίδιοι το V Strom μας τα έβγαλε εις πέρας και με το παραπάνω ακόμα και με το ABS να είναι στην πιο ήπια παρεμβατικότητα του μιας και δεν απενεργοποιείται πλήρως.


 


Το νέο V-Strom λοιπόν είναι μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα από κάθε άποψη, κομμένη και ραμμένη στην ελληνική  πραγματικότητα, μια μοτοσυκλέτα που παρά τον «φτωχό» εξοπλισμό της, ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό προσφεροντας ποιότητα κατασκευης made in Japan, τουριστικές δυνατότητες, καθημερινή ευχρηστία και ένα βαρβάτο ιστορικό παρελθόν.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο