Ζητούν βελτιώσεις και παραλιακό δρόμο για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος



Συνδετήριο δρόμο ήπιας κυκλοφορίας που θα ενώνει το αεροδρόμιο με τη Νέα Είσοδο στο ύψος της Διασποράς, στη θέση που προβλεπόταν η παραλιακή χάραξη, ζήτησε ο δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, για να ψηφίσει θετικά για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, που αφορά τη βελτίωση και αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου.

Το αίτημα του δημάρχου καταγράφηκε το βράδυ της Πέμπτης, στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, στο αμφιθέατρο “Αλέξανδρος Κουμουνδούρος” στο Διοικητήριο Μεσσηνίας.
Στις τοποθετήσεις τους εκπρόσωποι φορέων και μέλη της επιτροπής τάχθηκαν υπέρ της παραλιακής χάραξης ή ζήτησαν σημαντικές βελτιώσεις – διορθώσεις κυρίως στο δίιχνο τμήμα του δρόμου, στα όρια του Ασπροχώματος, ενώ υπήρξαν και θετικές απόψεις για το προτεινόμενο έργο.
Να υπενθυμίσουμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας συνεδριάζει για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος την Τετάρτη 24 Ιουνίου, στις 8 το βράδυ, στο “Κουμουνδούρος” και την επόμενη μέρα συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, στο Φιλοσοφικό Κέντρο της πόλης.
Αναλυτικά, ο δήμαρχος Θαν. Βασιλόπουλος υπενθύμισε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ψηφίσει υπέρ της παραλιακής χάραξης, που είναι πάγια θέση. Ζήτησε “να αποκτήσει ασφαλή δρόμο η Μεσσηνία”, διευκρίνισε πως “δε λέμε όχι σε ένα δρόμο”, αλλά εκτίμησε ότι “το πλέον προβληματικό τμήμα είναι το δικό μας. Απέχει από το να εξασφαλίσει σύγχρονη πρόσβαση στην πόλη”. Δήλωσε ότι “δεν θα δεχθούμε καμία έκπτωση στην αναπτυξιακή προοπτική του δήμου και αυτή η προοπτική δεν εξυπηρετείται από αυτό το δρόμο” κι έκανε λόγο για “λύση κατώτερη των περιστάσεων και των προσδοκιών, που ναρκοθετεί την ανάπτυξη”.
Ο κ. Βασιλόπουλος παρατήρησε ότι “δεν μπορούμε να δώσουμε τη σύμφωνη γνώμη μας, αν δεν ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις” (όπως η δημιουργία παράπλευρων οδών αντί της λωρίδας πολλαπλών χρήσεων). Και ζήτησε συνδετήριο δρόμο ήπιας κυκλοφορίας που θα ενώνει το αεροδρόμιο με τη Νέα Είσοδο στο ύψος της Διασποράς, στη θέση που προβλεπόταν η παραλιακή χάραξη, ένα δρόμο 7 μέτρων που θα βγαίνει στην Μπιρμπίτα.
Ο γ.γ. του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Παύλος Γκραίκης πρότεινε, μεταξύ άλλων: “Στο τμήμα από κόμβο Ζαφείρη έως κόμβο Ασπροχώματος τετράιχνη κατασκευή αρτηρίας φωτιζόμενης σε όλο το μήκος. Από Καλαμάτα έως έξοδο Μεσσήνης να προβλεφθούν παράπλευρα οδικά δίκτυα σε όλο το μήκος. Τα έργα απορροής από Ασπρόχωμα έως είσοδο Μεσσήνης να μην είναι τοπικής παρεμβατικότητας, αλλά γενικευμένης για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων με ανυπολόγιστες ζημιές. Την ανύψωση της ερυθράς στην υπάρχουσα αρτηρία από Ασπρόχωμα μέχρι είσοδο Μεσσήνης και να γίνει στο ίδιο ύψος (σιδηροδρομική γραμμή και δύο αρτηρίες)”.
Ο αντιπρόεδρος της Ν.Ε. Μεσσηνίας του ΤΕΕ Βασίλης Κουτραφούρης υπενθύμισε ότι ΤΕΕ και μηχανικοί είναι υπέρ της παραλιακής χάραξη. Υιοθετώντας τις απόψεις του δημάρχου, τάχθηκε, μεταξύ άλλων, κατά της λωρίδας πολλαπλών χρήσεων από κόμβο Ασπροχώματος έως κόμβο Μορέα, αναφέροντας ότι υπονομεύει την οδική ασφάλεια και χαρακτήρισε μονόδρομο τους παράπλευρους δρόμους.
Ο εκπρόσωπος του συλλόγου αγρονόμων – τοπογράφων Χαράλαμπος Λευκιμιάτης είπε δεν είναι αναπτυξιακός και λειτουργικός δρόμος και δήλωσε πως τρόμαξε με την υδραυλική μελέτη. Παρατήρησε ότι “η ασφάλεια του δρόμου είναι πάνω από το κόστος” κι εκτίμησε πως θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από τις λύσεις που θα δώσει.
Ο πολίτης Νίκος Πατσαρίνος, μέλος της επιτροπής, μίλησε για έργο μεγάλης αναγκαιότητας και προέτρεψε “να δούμε τη ρεαλιστικότητα”. Ζήτησε “να γίνει το έργο, να σταθούμε στη βελτίωση της πρότασης” και μεταξύ άλλων, παρατήρησε πως “θέλει σοβαρότητα απ’ όλους και η κυβέρνηση δεν τη δείχνει. Η παραλιακή χάραξη ήταν την εποχή των παχιών αγελάδων”.
Ο δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Αντωνόπουλος εκτίμησε ότι είναι άρτια τεχνικά η μελέτη και πως το πλεονέκτημα είναι ότι θα γίνει γρήγορα.
Ο πολίτης Ευάγγελος Παρασκευόπουλος, αναπληρωματικό μέλος της επιτροπής, τάχθηκε υπέρ της παραλιακής χάραξης, αναφέροντας “άλλο το μπαλωμένο παπούτσι και άλλο το καινούργιο”.
Η πολίτης Μαρία Μαντούβαλου, μέλος της επιτροής, ζήτησε την προστασία και την αξιοποίηση των ποταμών Παμίσου και Αρι.
Ο πολίτης Σωτήρης Αλοίμονος, μέλος της επιτροπής, είπε ότι “όλη η μελέτη είναι λάθος”, δήλωσε “υπέρ του δρόμου, αλλά να φτιαχθεί η μελέτη”.
Ο σύμβουλος και κάτοικος Ασπροχώματος Ηλίας Γυφτέας παρατήρησε ότι είναι επικίνδυνος ο δρόμος από τον κόμβο Ζαφείρη έως τον κόμβο του Αρι και ζήτησε να διπλασιαστεί σε αυτό το τμήμα.
Ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Αθανασόπουλος είπε ότι οι δρόμοι πρέπει να έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα και ασφάλεια, και σε αυτά δεν ανταποκρίνεται η προτεινόμενη λύση.
Η Νατάσσα Κυριακοπούλου, στέλεχος του περιφερειακού ΤΕΕ, ζήτησε αναπτυξιακό δρόμο και γρήγορο, υποστήριξε πως “δρόμος με τριπλή λωρίδα πολλαπλών χρήσεων δεν παίρνει έγκριση από το υπουργείο” και πρόσθεσε ότι “είναι μια γραμμή πάνω στο χάρτη, όπως είπε και ο περιφερειάρχης”. Ανέφερε πως “είναι βαθιά νυχτωμένοι όσοι πιστεύουν ότι το 2021 θα δημοπρατηθεί ο δρόμος”. Τασσόμενη υπέρ της παραλιακής χάραξης είπε ότι “το υπουργείο θα αναγκαστεί να ακούσει τη Μεσσηνία και η Μεσσηνία λέει όχι” και προέτρεψε “να πει ένα ηχηρό όχι το Δημοτικό Συμβούλιο σε αυτό το έκτρωμα”.
Ο πρόεδρος της Κοινότητας Καλαμάτας Παναγιώτης Λύρας υπενθύμισε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ψηφίσει την παραλιακή χάραξη, παρατήρησε πως ο δρόμος δεν έρχεται στην Καλαμάτα, και ζήτησε η Καλαμάτα να συνδεθεί με το μέλλον της Μεσσηνίας.
Γ.Σ.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο