Ημερολόγιο πτήσεως με ειδικές συνθήκες στις μέρες της πανδημίας – Η αφήγηση ενός επιβάτη | Ελλάδα



Επιβάτες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» συμπληρώνουν τα απαραίτητα έγγραφα μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα.

Τις ιδιαιτερότητες, τις δυσκολίες αλλά και τις αστοχίες σε μια πτήση «ειδικών συνθηκών», στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, περιγράφει γλαφυρά σε κείμενό του αναγνώστης της εφημερίδας, ο οποίος ταξίδεψε από αεροδρόμιο ευρωπαϊκής χώρας με προορισμό την Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. Στο κείμενο επισημαίνονται τα θετικά σημεία της διαδικασίας που ακολουθείται και του πρωτοκόλλου που εφαρμόζουν οι αρμόδιες ελληνικές αρχές, αλλά και ορισμένες παράμετροι που χρήζουν παρέμβασης και βελτιώσεων, κυρίως όσον αφορά την ενημέρωση των επιβατών για το καθεστώς που διέπει τις πτήσεις και την άφιξη ταξιδιωτών από το εξωτερικό στη χώρα μας. Τα στοιχεία του συντάκτη αυτού του διαφορετικού «ημερολογίου πτήσεως» και τα στοιχεία της πτήσης βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας.

Πτήση στις 4/6

• Το αεροδρόμιο αναχώρησης ήταν άδειο, αναγκαστικά check in για βαλίτσες.

• Oλα τα μαγαζιά κλειστά, κανένα καφέ ή άλλο μαγαζί ανοιχτό.

•  Στις θέσεις αναμονής υπήρχε κορδέλα σε κάθε δεύτερο κάθισμα για να διατηρούνται οι αποστάσεις.

•  Το αεροπλάνο έφτασε στην ώρα του, και πέρασε σχεδόν μια ώρα για να καθαριστεί μέχρι να αρχίσει η επιβίβαση.

•  Ξένοι επιβάτες όπως και Eλληνες άρχισαν να ρωτούν ο ένας τον άλλον αν ξέρουν τι διαδικασία θα ακολουθηθεί με την άφιξη στην Ελλάδα, μιας και κανείς δεν ήταν σίγουρος.

• Πολλοί επιβάτες άρχισαν να καλούν τους δικούς τους, ώστε να μην πάνε να τους παραλάβουν στο αεροδρόμιο, μιας και πιθανότατα θα περνούσαν ένα βράδυ σε ξενοδοχείο.

• Επιβίβαση στο αεροπλάνο με διαφορετική διαδικασία. Αντί για επιβίβαση ανά κατηγορία εισιτηρίου ή αριθμού θέσης, η επιβίβαση γίνεται με βάση τη χωροταξία των θέσεων (οι επιβάτες που κάθονται στα παράθυρα μπαίνουν πρώτοι).

• Στα αεροπλάνα της Aegean πλέον δεν σερβίρεται ζεστό γεύμα και δίνεται μόνο εμφιαλωμένο νερό και σαντουιτσάκι.

• Υπήρχε πολύς κόσμος που άρχισε να ρωτάει τις αεροσυνοδούς σχετικά με τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, αλλά δεν ήξεραν και δεν μπορούσαν να βοηθήσουν.

• Πολλοί επιβάτες άρχισαν να δυσανασχετούν διότι με δικό τους κόστος είχαν προβεί σε τεστ για COVID-19 τις τελευταίες 72 ώρες πριν από την πτήση και δεν καταλάβαιναν γιατί έπρεπε να υποβληθούν ξανά, όπως και δεν καταλάβαιναν τον λόγο για τον οποίο έπρεπε να περάσουν μια μέρα σε ξενοδοχείο.

• Λίγο πριν από την άφιξη, μας δόθηκε η φόρμα της Πολιτικής Προστασίας προκειμένου να τη συμπληρώσουμε πριν από την αποβίβαση. Επικράτησε ένας μικρός πανικός μιας και πολλοί επιβάτες δεν είχαν στυλό μαζί τους.

• Μέχρι και την άφιξη δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

• Η φόρμα της Πολιτικής Προστασίας που μας δόθηκε ζητούσε τη διεύθυνση στην οποία θα περάσουμε την καραντίνα για τις επόμενες 14 μέρες, ενώ πραγματικά οι μέρες που απαιτούνται διά νόμου είναι 7. Αυτό δημιούργησε πολλές απορίες στους επιβάτες.

• Κατά την άφιξή μας στην Αθήνα όλος ο κόσμος σηκώνεται για να βγει από το αεροπλάνο, αλλά κάποια άλλη πτήση από το εξωτερικό είχε φτάσει πριν από εμάς, οπότε αναγκαστήκαμε να περιμένουμε 20 λεπτά μέσα στο αεροπλάνο.

• Εν συνεχεία, υπάλληλος της Πολιτικής Προστασίας ενημέρωσε ότι θα βγαίνουμε σε γκρουπ των 40 ατόμων από το αεροπλάνο.

• Από το αεροπλάνο περνάμε σε χώρο που έχει ετοιμαστεί από τον ΕΟΔΥ για τη συλλογή δείγματος.

• Μας δίνεται μια φόρμα από τον ΕΟΔΥ, που πρέπει να συμπληρωθεί και να υπογραφεί ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν με τη συλλογή του δείγματος.

• Επικράτησε συνωστισμός γύρω από το μοναδικό τραπέζι που υπήρχε, όπου 40 άτομα πάλευαν να συμπληρώσουν τη φόρμα γρήγορα.

• Η συλλογή του δείγματος ήταν γρήγορη, αλλά τα άτομα επιφορτισμένα με αυτό το καθήκον, δεν μιλούσαν καλά αγγλικά.

• Αναμονή για 15 λεπτά ξανά, μέχρι να τελειώσει όλο το γκρουπ των 40 ατόμων και μετά  ένας άνδρας της Πολιτικής Προστασίας μας ενημέρωσε ότι θα πάρουμε τις βαλίτσες και με λεωφορείο θα μεταφερθούμε σε κάποιο ξενοδοχείο.

• Εντός 24 ωρών θα έβγαιναν τα αποτελέσματα και αν ήταν αρνητικά, ήμασταν αναγκασμένοι να περάσουμε 7 μέρες σε καραντίνα στο σπίτι, ενώ αν ήταν θετικά, 14 μέρες στο ξενοδοχείο όπου θα μέναμε.

• Μετά την παραλαβή των αποσκευών και με τη βοήθεια της αστυνομίας μας μεταφέρουν σε λεωφορείο που περίμενε έξω από το αεροδρόμιο.

• Το λεωφορείο ήταν μισογεμάτο ώστε να διατηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας.

• Μία ώρα μετά, καταλαβαίνουμε ότι μας μεταφέρουν στο ξενοδοχείο «Acropol» στην Ομόνοια.

• Εύκολο check in, και μαζί με την κάρτα του δωματίου δόθηκαν σακούλα με το μεσημεριανό, και ένας φάκελος με γενικές πληροφορίες από την Πολιτική Προστασία. Είναι η πρώτη φορά που παίρνουμε ενημερωτικό υλικό στα χέρια μας και καταλαβαίνουμε τη διαδικασία.

• Ολα τα έγγραφα ήταν στα ελληνικά. Δεν υπήρχε πουθενά μετάφραση στα αγγλικά.

• Σε όποιον δεν άρεσε το φαγητό, είχε τη δυνατότητα να παραγγείλει από το εστιατόριο του ξενοδοχείου.

• Το food delivery από άλλο κατάστημα δεν επιτρεπόταν (απόφαση του ξενοδοχείου).

• Αρνητική εντύπωση έκανε σε πολλούς από τους συνταξιδιώτες ότι το βραδινό από την Πολιτική Προστασία παραδόθηκε στις 20.15, ενώ το εστιατόριο του ξενοδοχείου είχε κλείσει από τις 20.00.

• Υπήρξε μεγάλη αναστάτωση και αρκετός κόσμος που δεν του άρεσε το φαγητό έμεινε αναγκαστικά νηστικός. Το φαγητό ήταν πολύ κακό.

• Την επόμενη μέρα το πρωί ενημέρωσαν από τη ρεσεψιόν όσους ήταν αρνητικοί ότι μπορούσαν να φύγουν και να συνεχίσουν την καραντίνα σπίτι τους.

• Αρνητική εντύπωση δημιούργησε η ανάγκη να συμπληρώσουμε ξανά την ίδια φόρμα της Πολιτικής Προστασίας που είχαμε συμπληρώσει μέσα στο αεροπλάνο, πριν επιτραπεί να φύγουμε από το ξενοδοχείο.

Προτάσεις για βελτίωση

1. Συγκεκριμένο λινκ που θα ενημερώνει ακριβώς για τη διαδικασία που ακολουθείται με την άφιξη στην Ελλάδα.

2. Αποστολή με το check-in του συγκεκριμένου λινκ ώστε ο κόσμος να είναι ενημερωμένος.

3. Ηλεκτρονική συμπλήρωση της φόρμας της Πολιτικής Προστασίας (όπως του ESTA) και δυνατότητα τροποποίησης ηλεκτρονικά αν αλλάξουν τα σχέδια του ταξιδιώτη.

4. Ενημέρωση, ενημέρωση, ενημέρωση. Δεν πρέπει να υπάρχουν απορίες στη διαδικασία.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο