Καλαμάτα – Ριζόμυλος: Αποφασίζουν για ΜΠΕ Καλαμάτα και Μεσσήνη



 

Στα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης συζητείται σήμερα και αύριο η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, τη βελτίωση – αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα 160 μέτρων στον Πάμισο.

Πρόκειται για το κρίσιμο τμήμα του οδικού άξονα που συνεχίζει δυτικά προς την Πυλία, παρακάμπτει την Πύλο και καταλήγει στη Μεθώνη. Του άξονα που αποτελεί το πιο σημαντικό έργο της Μεσσηνίας γι’ αυτή την περίοδο και τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Το Δ.Σ. Καλαμάτας καλείται να εκφράσει άποψη επί της μελέτης σήμερα, στο αμφιθέατρο του Διοικητηρίου Μεσσηνίας “Αλέξανδρος Κουμουνδούρος”, στις 8 το βράδυ.

Το Δ.Σ. Μεσσήνης θα εκφράσει την άποψή του αύριο Πέμπτη, στις 6 το απόγευμα, στο Φιλοσοφικό Κέντρο της πόλης.

Σύμφωνα με τα βασικότερα σημεία της μελέτης που έχει καταθέσει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος:

“Η παρούσα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αφορά την πραγματοποίηση εργασιών βελτίωσης και τη λειτουργία του υφιστάμενου οδικού δικτύου της εθνικής οδού στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας (συμβολή των οδών Αθηνών και Ηρώων Πολυτεχνείου – κόμβος Ζαφείρη στο Ασπρόχωμα) και το τέλος του συνδέεται με την εγκεκριμένη μελέτη του επόμενου οδικού τμήματος Ριζόμυλος – Πύλος (300 μέτρα νότια του οικισμού της Βελίκας και 1,3 χλμ. νοτιοανατολικά του οικισμού του Ριζόμυλου). Η συνολική δαπάνη του έργου υπολογίζεται σε 55 εκ. ευρώ. Το συγκεκριμένο οδικό έργο 16.375 μέτρων, χωρίζεται σε 4 υποτμήματα:

1) Υποτμήμα Ι (Καλαμάτα – Ασπρόχωμα): α) Καλαμάτα – Αρις ποταμός: 853 μέτρα, πλάτος 7 μέτρα, 2 λωρίδες αστικού τύπου με πεζοδρόμια, ταχύτητα 50 χιλιόμετρα. β) Αρις ποταμός – Ασπρόχωμα: 1.693 μέτρα, πλάτος 7,5 μέτρα, 2 λωρίδες, ταχύτητα 70 χιλιόμετρα.

2) Υποτμήμα ΙΙ (Ασπρόχωμα – είσοδος Μεσσήνης): Δεξιός κλάδος αρτηρίας: 2.755 μέτρα, πλάτος 8,2 μέτρα, κλάδος μονής κατεύθυνσης (δίιχνος με Λωρίδα Πολλαπλών Χρήσεων), ταχύτητα 80 χιλιόμετρα. Αριστερός κλάδος αρτηρίας: 2.885 μέτρα (νέα οδός), πλάτος 8,2 μέτρα, κλάδος μονής κατεύθυνσης (δίιχνος με Λωρίδα Πολλαπλών Χρήσεων), 80 χιλιόμετρα.

3) Υποτμήμα ΙΙΙ (παράκαμψη Μεσσήνης): 4.003 μέτρα, πλάτος 17 μέτρα, διαχωρισμένη κυκλοφορία (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα), ταχύτητα 80 χιλιόμετρα.

4) Υποτμήμα ΙV (έξοδος Μεσσήνης – Βελίκα): 6.941 μέτρα, πλάτος 17 μέτρα, διαχωρισμένη κυκλοφορία (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα), ταχύτητα 80 χιλιόμετρα”.

Να θυμίσουμε ότι πέρυσι στις 2 Ιουλίου, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, πραγματοποιήθηκε διεθνής διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών για το έργο “Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ”, με εκτιμώμενη αξία 312,23 εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Για το σπουδαίο αυτό έργο της Μεσσηνίας εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να αναλάβουν την κατασκευή και τη συντήρησή του για 30 χρόνια, οι 4 κορυφαίες τεχνικές εταιρείες παραχωρήσεων της χώρας μας και μια 5η σε συνεργασία με μεγάλη ισπανική εταιρεία.

Συγκεκριμένα, στο διαγωνισμό με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προσφορές κατέθεσαν: 1) ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία – Εργοληπτική – Τουριστική – Εμπορική – Βιομηχανική – Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.). 2) Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ (Intrakat) Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών. 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων και Κατασκευών (και διακριτικό τίτλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.). 5) Ενωση Προσώπων ACCIONA Concesiones – Μυτιληναίος.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν και οι 5 εταιρείες.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο