“Μαραθόλακκα ώρα μηδέν”: Προτάσεις Κοσμόπουλου για διαχείριση απορριμμάτων



 

Προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία της προσωρινής διαχείρισης απορριμμάτων στη Μαραθόλακκα Ταϋγέτου, μέχρι να ξεκινήσει η κεντρική διαχείριση της Περιφέρειας Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ, καταθέτει σε ανακοίνωσή του με τίτλο “Μαραθόλακκα ώρα μηδέν”, ο Βασίλης Κοσμόπουλος, επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας και της παράταξης “Καλαμάτα Μπροστά”.

Ο κ. Κοσμόπουλος σημειώνει ότι “οι ευθύνες για τη λειτουργία της Μαραθόλακκας βαρύνουν κυρίως την πολιτεία και δευτερευόντως τον προηγούμενο δήμαρχο, ο οποίος δεν μπόρεσε, υπονομεύοντας τη λειτουργία της ΜΟΛΑΚ, επί 13 χρόνια να δώσει λύση στο φλέγον αυτό ζήτημα. Ευθύνες όμως έχει και ο κ. δήμαρχος για τη λειτουργία της χωρίς την τήρηση των αναγκαίων περιβαλλοντικών όρων, καθώς ήταν για 8 ολόκληρα χρόνια ο πολιτικός που είχε την ευθύνη για τη διαχείριση των απορριμμάτων του δήμου”.

Επισημαίνει πως “σήμερα οφείλουμε να πούμε την αλήθεια στους συνδημότες μας και να αναρωτηθούμε: Υπάρχει άμεσα άλλος βραχυπρόθεσμος τρόπος για τη διαχείριση των απορριμμάτων χωρίς τη χρήση της Μαραθόλακκας; Δυστυχώς η απάντηση είναι αρνητική. Οφείλουμε κατά συνέπεια να καταθέσουμε προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία της μέχρι τη στιγμή της κεντρικής διαχείρισης από την Περιφέρεια”.

Οι προτάσεις του Β. Κοσμόπουλου είναι:

“1) Οφείλει άμεσα το τμήμα το οποίο έχει αποκατασταθεί, να επισκευασθεί στα σημεία που έχει φύγει η επικάλυψη από χώμα και έχουν εμφανιστεί οι εσωτερικές μεμβράνες. 2) Δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθούν νέα δέματα στο τμήμα αυτό, διότι ο κίνδυνος κατάρρευσής του είναι μεγάλος και τότε οι συνέπειες θα είναι τραγικές. 3) Δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθούν δέματα στον μέχρι σήμερα παραχωρηθέντα χώρο από το Δασαρχείο, πάνω από το σημείο που γίνεται η επεξεργασία των απορριμμάτων, διότι ευρισκόμενα στην κορυφή της χαράδρας θα είναι απροστάτευτα από την ένταση των καιρικών φαινομένων. 4) Πρέπει να τηρούνται στο ακέραιο οι περιβαλλοντικοί όροι που έχουν επιβληθεί και η λειτουργία της κινητής μονάδας επεξεργασίας να γίνεται σύμφωνα με τους όρους και τις προδιαγραφές που περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη μελέτη, παράγοντας ποιοτικό κομπόστ και δέματα με σωστή περιτύλιξη. 5) Να κατασκευασθεί περιμετρικά του χώρου εναπόθεσης των δεμάτων αποστραγγιστικό κανάλι, επενδεδυμένο με σκυρόδεμα για τη συλλογή των στραγγιδίων, αλλά και αναμείξεών τους με τα βρόχινα νερά.  Την παρατήρηση άλλωστε αυτή έχει κάνει εδώ και η επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όταν επισκέφθηκε την περιοχή. 6) Να υπάρξει τώρα η έγγραφη δέσμευση της Περιφέρειας ότι θα απομακρυνθούν τα σωρευμένα δέματα, όποιο και να είναι το κόστος το οποίο βέβαια οφείλει να αναλάβει αυτή. Διαφορετικά επειδή τα σχισμένα δέματα δεν είναι δυνατόν να μείνουν εκτεθειμένα στα καιρικά φαινόμενα και αυτό το χειμώνα, να γίνει αναγκαστική απαλλοτρίωση του χώρου και αποκατάστασή του άμεσα. 7) Το υπάρχον σήμερα κομπόστ να μεταφερθεί στα ανενεργά λατομεία του δήμου, τα οποία χρειάζονται αποκατάσταση, ελευθερώνοντας σημαντικό χώρο στην περιοχή. 8) Ο δήμος από την πλευρά του να ξεκινήσει νέα καμπάνια για την ανάγκη της ανακύκλωσης, με διαχωρισμό των υλικών στην πηγή, με στόχο τη μείωση των απορριμμάτων που θα πηγαίνουν στη Μαραθόλακκα, διότι η αύξηση των υλικών που ανακυκλώνονται σε σχέση με την περίοδο έναρξης της ανακύκλωσης είναι πολύ μικρή”. 

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας παρατηρεί ότι “η πληγή της Μαραθόλακκας πρέπει να σταματήσει το συντομότερο και να επουλωθεί σύμφωνα με τις καλύτερες και αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, καθώς όπως έλεγε ο Αλέξης Δαμιανός «Ακούω το αχολογητό των δασών, που φέρνει με ελαφριά σκόνη τον θρήνο του κονιορτοποιημένου ρητού: Το κατά φύσιν ζην εστί κατ’ αρετήν». Εν τω μεταξύ ο δήμος αναγνωρίζοντας τη συμβολή της στο να παραμένει η πόλη χωρίς απορρίμματα, οφείλει ανταποδοτικά να ενισχύσει από κάθε άποψη  τα χωριά του Ταϋγέτου, με πρώτο το Καρβέλι”.

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Αναφερόμενος στο ιστορικό και την υπάρχουσα κατάσταση, ο κ. Κοσμόπουλος αναφέρει: “Είναι γνωστό ότι η Μαραθόλακκα επελέγη σαν βραχυπρόθεσμη λύση για την εναπόθεση των απορριμμάτων της πόλης μας το 2003, όταν τα απορρίμματα σχημάτιζαν βουνά στους δρόμους της πόλης μετά από τη δικαστική απαγόρευση της χρήσης της ΜΟΛΑΚ, λόγω των προβλημάτων που παρουσίαζε στη λειτουργία της και της απίστευτης ρύπανσης από την εναπόθεση απορριμμάτων στον περιβάλλοντα αυτής χώρο.  Η χρησιμοποίησή της ως χώρος μεταφοράς του συνόλου των απορριμμάτων της πόλης έγινε μόνιμη, όταν ο προηγούμενος δήμαρχος, δέσμιος των προεκλογικών του δεσμεύσεων, αποφάσισε να μην επαναλειτουργήσει τη ΜΟΛΑΚ, παρά το γεγονός ότι αφ’ ενός είχαν δαπανηθεί χρήματα για την αποκατάσταση των βλαβών της και του περιβάλλοντος αυτής χώρου και αφ’ ετέρου είχε αρχίσει η έναρξη της ανακύκλωσης και η λειτουργία του ΚΔΑΥ.

Μετά από πολλές προσπάθειες διαχείρισης των απορριμμάτων με πειραματικές κοστοβόρες προσπάθειες, για το ατελέσφορο των οποίων είχε πάντως έγκαιρα προειδοποιήσει η αντιπολίτευση,  αλλά και την αποκατάσταση από την Περιφέρεια του πρώτου νοικιασμένου τμήματος, φτάσαμε σήμερα στη διαχείριση των απορριμμάτων από την εταιρεία «Ηλέκτωρ».  Συγκεκριμένα, στη Μαραθόλακκα φτάνουν καθημερινά 70 τόνοι απορριμμάτων, εκ των οποίων το 7,5% περίπου πηγαίνει για ανακύκλωση (είναι τα ανακυκλώσιμα υλικά που συλλέγονται από τους γκρι κάδους), ενώ το υπόλοιπο ποσοστό παραμένει στο χώρο είτε με τη μορφή κομπόστ ελεγχόμενης ποιότητας (35%) είτε με τη μορφή δεματοποιημένου υπολείμματος (57,50%) με την όλη διαχείριση να στοιχίζει 150.000 ευρώ το μήνα”.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο