Μεγάλη μείωση των τροχαίων στην Ελλάδα την περίοδο 2010-2019 | Ελλάδα



Στη χώρα μας, 1.258 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο το 2010, ενώ το 2019, 699. Οι σοβαροί τραυματισμοί, το ίδιο διάστημα, μειώθηκαν από 1.709 σε 636. (Φωτ. INTIME NEWS)

Θετική εξέλιξη για τη χώρα μας η οποία κατάφερε να ανεβεί στις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών που βελτίωσαν τους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων το διάστημα μεταξύ 2010 και 2019. Η Ελλάδα κατατάσσεται δεύτερη έχοντας καταγράψει μείωση 44,4% στους θανάτους στην άσφαλτο από το 2010. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Νορβηγία η οποία εμφάνισε 48,6% λιγότερους θανάτους το 2019 σε σχέση με το 2010. Την Ελλάδα ακολουθούν η Ελβετία (-42,8%), η Λετονία (-39,5%), η Λιθουανία (-38,5%) και η Πορτογαλία (-34,5%). Το σύνολο των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε. κατέγραψε σημαντικά μικρότερη μείωση των θανάτων από τροχαία (-23,7%) καθώς αυτοί μειώθηκαν συνολικά στις 22.659 πέρυσι έναντι 29.682 το 2010.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ETSC (European Transport Safety Council – Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η Ε.Ε. δεν φαίνεται πάντως να βρίσκεται κοντά στην επίτευξη του στόχου για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2020. Εκτιμάται μάλιστα ότι ούτε η σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα που αναμένεται να καταγραφεί σε αρκετές χώρες ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας, πρόκειται να οδηγήσει στην επίτευξη του παραπάνω στόχου.

Η μείωση των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2019 έφερε τη χώρα μας στη δεύτερη θέση μετά τη Νορβηγία στον κατάλογο με τις καλύτερες επιδόσεις ευρωπαϊκών χωρών στην οδική ασφάλεια. Ωστόσο, το 2019 καταγράφηκε στασιμότητα στη χώρα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Από το 2010 όμως μέχρι και το 2019 είχαμε μείωση των θανάτων κατά 44%, καθώς από 1.258 νεκρούς το 2010 το 2019 ο αριθμός τους ήταν 699. Οι σοβαροί τραυματισμοί που σημειώθηκαν ανήλθαν στους 1.709 το 2010 έναντι 636 το 2019 καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 63%. 

Η οικονομική κρίση υπήρξε ιδιαίτερα ευνοϊκός παράγοντας στη μείωση των θυμάτων της ασφάλτου, καθώς περιορίστηκε η κινητικότητα σε πολύ μεγάλο βαθμό είτε λόγω υψηλού κόστους χρήσης του Ι.Χ. λόγω της αυξημένης τιμής της βενζίνης, είτε λόγω του περιορισμού των συνολικών μετακινήσεων επειδή αυτές σχετίζονταν με την εργασία, την ψυχαγωγία ή ακόμα και τις αγορές. 

Η νέα ανάλυση του ETSC δείχνει επίσης ότι δύο από τους παραδοσιακούς ηγέτες της Ευρώπης σχετικά με την οδική ασφάλεια, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ παραμένουν σχετικά ασφαλείς είχαν περισσότερους θανάτους στους δρόμους το 2019 από ό,τι το 2010. Η Γαλλία, η Σουηδία και η Γερμανία έχουν επίσης παρουσιάσει ελάχιστη πρόοδο τα τελευταία εννέα χρόνια με μικρές μειώσεις στον αριθμό των θανάτων. Η Βουλγαρία και η Ρουμανία παραμένουν οι χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης στο σκέλος των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους και έχουν επίσης σημειώσει μειώσεις κάτω του μέσου όρου τα τελευταία χρόνια.

«Συνολικά, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει να επιταχύνουν την επίτευξη των νέων στόχων για το 2030. Ωστόσο, η πρόσφατη ανταπόκριση στην επιδημία της COVID-19 μπορεί να σηματοδοτήσει έναν νέο τρόπο να προχωρήσουμε προς τα εμπρός. Μια σημαντική μετάβαση στις μετακινήσεις μας με το περπάτημα και τη χρήση του ποδηλάτου σε αστικές περιοχές, σε συνδυασμό με αλλαγές υποδομής και χαμηλότερα όρια ταχύτητας, θα μπορούσε να έχει τεράστιο αντίκτυπο στον αριθμό των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στον δρόμο», δήλωσε σχετικά ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών Αντόνιο Αβενόσο.  





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο