Μπήκαμε στο δρομολόγιο του νέου υπερσύγχρονου ηλεκτρικού λεωφορείου της Yutong


Είναι εντελώς αθόρυβο, δεν εκπέμπει ρύπους, με θέσεις για ΑμΕα, ενώ διαθέτει θύρες USB για να φορτίζουν οι επιβάτες το κινητό τους

Πρωινό Πέμπτης 22 Οκτωβρίου, λεωφόρος Αμαλίας, Αθήνα. Ένα κομψό υπερσύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο ασημί χρώματος, με πράσινες λεπτομέρειες, διασχίζει αθόρυβα τον πολυσύχναστο δρόμο της πρωτεύουσας, μπροστά από τη Βουλή, με κατεύθυνση προς Ομόνοια αποσπώντας τα βλέμματα των περαστικών.

Ο περισσότερος κόσμος δεν το έχει ξαναδεί. Άλλοι το φωτογραφίζουν με τα κινητά τους τηλέφωνα και άλλοι κοντοστέκονται και διαβάζουν τις πληροφορίες που φέρει με αυτοκόλλητα στα πλαϊνά του: «Zero emission», τουτέστιν εκπέμπει «μηδενικούς ρύπους» στην ατμόσφαιρα. Από κάτω δίνονται στα ελληνικά ακόμη περισσότερα στοιχεία.

Πρόκειται για λεωφορείο της κολοσσιαίας κινεζικής εταιρείας Yutong, του μεγαλύτερου προμηθευτή λεωφορείων στον κόσμο και κορυφαίου παρόχου λύσεων οδικών μεταφορών. «120.000 ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong κυκλοφορούν σε 322 πόλεις» της υφηλίου, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Από την προηγούμενη Τετάρτη και για περίπου δύο μήνες θα διασχίζει τους δρόμους της Αθήνας, ανταποκρινόμενο στην ανοικτή πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να διατεθεί για δοκιμαστική λειτουργία ένα ηλεκτρικό λεωφορείο στον ΟΣΥ (Οργανισμό Συγκοινωνιών Α.Ε.), ώστε να κριθεί η καταλληλότητά του για χρήση στη χώρα μας. Μπήκαμε στο επιβλητικό όχημα προκειμένου να διαπιστώσουμε ως επιβάτες πλέον, την εντύπωση που σου αφήνει μια διαδρομή με αυτό.

Δεν έχει σκαλοπάτια

Καταρχάς εντυπωσιάζεσαι από τις ανέσεις που παρέχει και την τεχνολογία που διαθέτει, έχοντας εμφανώς σχεδιαστεί βάσει και των ελληνικών αναγκών. Εάν ψάχνεις σκαλοπάτι για να ανέβεις σε αυτό, δεν θα το βρεις, αφού είναι μοντέλο χαμηλού δαπέδου χωρίς σκαλιά εισόδου. Εάν ο επιβάτης είναι άτομο με αναπηρία (ΑμεΑ) υπάρχει ειδική ράμπα για την απρόσκοπτη επιβίβασή του.

Ειδική σήμανση για ΑμΕα

Διαθέτει τρεις διπλές πόρτες σε όλο το μήκος των 12 μέτρων του και η χωρητικότητα ανέρχεται στα 27 καθήμενα και 46 όρθια άτομα. Αυτή την περίοδο βέβαια λόγω της τήρησης των μέτρων κατά της πανδημίας οι μισές θέσεις είναι ανενεργές, όπως προβλέπεται από τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα. Υπάρχουν δε ειδικές σημάνσεις για το που θα καθίσουν τα ΑμΕα.

Θύρες φόρτισης USB για όλους

Ένα ακόμη στοιχείο που σε εντυπωσιάζει είναι ότι διαθέτει σε διάφορα σημεία αρκετές θύρες φόρτισης USB ούτως ώστε κατά τη διάρκεια της διαδρομής σου να μπορείς να φορτίσεις το κινητό τηλέφωνο, το τάμπλετ ή κάποια άλλη παρόμοια συσκευή. Ο οδηγός βρίσκεται σε μια λειτουργική καμπίνα με εργονομικό κάθισμα, ενώ κοιτώντας γύρω σου διαπιστώνεις ότι τα παράθυρα είναι έτσι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα ώστε να εμποδίζουν την υπεριώδη ακτινοβολία ενώ ο κλιματισμός δημιουργεί στο εσωτερικό ένα ευχάριστο περιβάλλον.

Μηδενικοί θόρυβοι

Ακριβώς επειδή είναι ηλεκτρικό, δεν ακούγεται καθόλου ο γνωστός θόρυβος της μηχανής που ακούμε στα συμβατικά λεωφορεία της γραμμής, που ενίοτε τρίζουν κιόλας από τον δυνατό ήχο. Εδώ με την ησυχία του οχήματος της Yutong, υπάρχουν φορές που νομίζεις ότι δεν κινείται. Κι όμως προχωράει κανονικά.

Φορτίζει σε 3,5 ώρες

Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 350 kWh που έχει τη δυνατότητα επαναφόρτισης είτε ταχέως, είτε βραδέως. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 0% στο 100% μέσα σε μόλις 3,5 ώρες. Ο κινητήρας είναι ισχύος 350 kw και ροπής 1200 Nm.

Προειδοποιεί όταν ξεφεύγεις από τη λωρίδα

Διαθέτει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HAS (Hill Start Assist) όπως τα πολυτελή αυτοκίνητα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, εμπρόσθιες κάμερες για την αποφυγή τυχόν σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που ο οδηγός ξεχαστεί και πάει να φύγει από την λωρίδα του, το όχημα τον προειδοποιεί ώστε να μην υπάρχει ατύχημα.

Πιλοτική διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας

Γενικώς, πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο, εξοπλισμένο με το σύστημα τηλεματικής Yutong V+, που ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για τις συνθήκες του οχήματος και βοηθά στην αύξηση της απόδοσης διαχείρισης, στη μείωση του κόστους συντήρησης και στην βελτίωση της ασφάλειας. Είναι το πρώτο που ξεκίνησε να εκτελεί δρομολόγιο με επιβάτες και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το χρησιμοποιούν για τα δοκιμαστικά δρομολόγια της κυκλικής διαδρομής Ομόνοια – Κλαυθμώνος – Σύνταγμα – Φιλελλήνων – Συγγρού – Αγία Φωτεινή – Κολυμβητήριο – Άγαλμα λόρδου Βύρωνα – Σύνταγμα – Ακαδημία – Rex – Ομόνοια.

Ποια είναι η εταιρεία-κολοσσός Yutong

Η κινεζική εταιρεία Yutong διαθέτει επί πολλά χρόνια την πρώτη θέση στη βιομηχανία κατασκευής λεωφορείων τόσο εντός της αχανούς χώρας όσο και παγκοσμίως. Ιδρύθηκε το 1963, απασχολεί περίπου 20.000 εργαζόμενους ενώ για το έτος 2019 πραγματοποίησε πωλήσεις λεωφορείων ύψους 3,73 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν περισσότερα από 5.000 λεωφορεία και πούλμαν Yutong, ενώ έχουν παραδοθεί ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας σε περισσότερες από 10 ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. «120.000 ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong κυκλοφορούν σε 322 πόλεις».

Σχετικά Tags

Yutong





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο