Οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό: Πίσω από τις κάμερες | ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Στην πλατεία Αγίου Νικολάου στη Νίκαια, το σημερινό απόγευμα θύμιζε γιορτή. Δεν ήταν μόνο επειδή οι λαμαρίνες που «κύκλωναν» τον πλατεία είχαν επιτέλους αποσυρθεί, αποκαλύπτοντας αυτό που όλοι περίμεναν εδώ και 8 χρόνια. Ήταν και η ίδια η παρουσία του πρωθυπουργού και αρκετών επισήμων στα εγκαίνια, που λειτούργησε ως μαγνήτης για τους περίοικους. Ο κόσμος ήταν από νωρίς καθισμένος στα μπαλκόνια των σπιτιών γύρω από την πλατεία, απολαμβάνοντας την πρωτόγνωρη «δημοσιότητα» της περιοχής.

Αρκετοί… ξεθαρρεμένοι περίοικοι μπλέκονταν ανάμεσα στους καλεσμένους στην τελετή εγκαινίων αναζητώντας κάποιον «γνωστό», τραβούσαν φωτογραφίες και βίντεο με τα κινητά τους. Τα στενά, διώροφα σπίτια μαρτυρούν ακόμα και σήμερα την προσφυγική καταγωγή της περιοχής. Τα άδεια ισόγεια καταστήματα μαρτυρούν το βαρύ κόστος που πλήρωσε αυτή η εργατική γειτονιά από το συνδυασμό του «αποκλεισμού» τους λόγω των έργων του μετρό με την οικονομική κρίση. Αυτό όμως πρόκειται τώρα να αλλάξει.

Ίδια η εικόνα και στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, με μια διαφορά: η συγκεκριμένη πλατεία είναι η κεντρική πλατεία του δήμου και από χθες που «αποκαλύφθηκε» (μαζί με μια υπέροχη παιδική χαρά), η κοσμοσυρροή ήταν χωρίς προηγούμενο. Όλες οι καφετέριες περιμετρικά της πλατείας ήταν γεμάτες, η παιδική χαρά γεμάτη, δεκάδες οικογένειες με παιδιά ή ηλικιωμένα ζευγάρια έκαναν τη βόλτα τους για να δουν τη σημαντικότερη παρέμβαση που έχει γίνει στο δημόσιο χώρο της πόλης τους εδώ και χρόνια.

Στο σταθμό της Αγίας Βαρβάρας, η μικρή τριγωνική πλατεία δείχνει άσημη σε σχέση με τις δύο προηγούμενες. Όμως κι εδώ ο κόσμος είναι πολύς και ανυπομονεί να μάθει περισσότερα. Όταν η ομάδα των δημοσιογράφων, με ξεναγούς τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο και τον διευθύντα σύμβουλο Νίκο Κουρέτα ανεβαίνει μέσα από το σταθμό στην επιφάνεια, όλοι είναι περίεργοι να μάθουν, κυρίως τα παιδιά. «Θα έρθει ο κύριος Μητσοτάκης; Μπορούμε να κατέβουμε κάτω; Γιατί βάλατε φούξια μέσα στο σταθμό, δεν είναι καθόλου της μόδας!», κάνουν πλάκα μια παρέα από κοριτσάκια, όχι μεγαλύτερα από 10 χρονών.

Οι τρεις περιοχές της Δυτικής Αθήνας δείχνουν έτοιμες να αγκαλιάσουν το μετρό, που ξεκινά στις 5.30 πμ τη λειτουργία του. Από ότι αποδεικνύεται, το άξιζαν- δεν τους άξιζε η τόσο μεγάλη καθυστέρηση, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα. Οι τρεις σταθμοί είναι από χθες τα νέα τοπόσημα- και από αύριο εντάσσονται και λειτουργικά στη ζωή της πόλης. Οι συρμοί θα συνεχίζουν από Αγία Μαρίνα προς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια κάθε 7,5 λεπτά, εξήγησε στους δημοσιογράφους ο κ. Ταχιάος, επισημαίνοντας ότι κάθε δεύτερος συρμός θα συνεχίζει προς το νέο τέρμα. Για τον ίδιο λόγο στον «προσωρινά» (για την επόμενη διετία) τερματικό σταθμό στη Νίκαια, θα χρησιμοποιείται μόνο η μια αποβάθρα. Το τρένο θα σταματά, ο οδηγός θα κατεβαίνει από τη μια άκρη του συρμού, θα διασχίζει τα 90 μέτρα της αποβάθρας για να μπει στο «πιλοτήριο» που βρίσκεται στο τέλος του και να επιστρέψει.

Λειτουργικά, οι τρεις σταθμοί έχουν μια ιδιαιτερότητα: δεν θα διαθέτουν τις γνωστές γυάλινες πύλες αλλά ακυρωτικά μηχανήματα. Προσωρινά τουλάχιστον, καθώς η καθυστέρηση στην προκήρυξη διαγωνισμού από την προηγούμενη ηγεσία της Αττικό Μετρό στέρησε από τους τρεις σταθμούς το ίδιο σύστημα με τους υπόλοιπους. Αισθητικά, ο καθένας έχει από κάτι.

Ο σταθμός της Νίκαιας θα φιλοξενήσει ένα μεγάλο χαρακτικό του Τάσσου, φόρος- τιμής στην ιστορία της περιοχής. Ο σταθμός του Κορυδαλλού έχει δύο εντυπωσιακά ανοίγματα στην οροφή, για να περνά το φως στο εσωτερικό. Και ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας, ο πιο «άσημος» από τους τρεις, φιλοξενεί τμήμα αρχαίου υδραγωγείου που βρέθηκε κατά τις εργασίες κατασκευής.

«Κάθε σταθμός του μετρό είναι ένας ετερότοπος», λέει ο κ. Κουρέτας στο τέλος της επίσκεψης. «Είναι αυτόνομος λειτουργικά από την περιοχή στην οποία βρίσκεται, ένα μικρό «ένθετο» σύστημα. Όμως γίνεται τοπόσημο, επηρεάζει την περιοχή του σε μεγάλη ακτίνα, την επαναπροσδιορίζει, αλλάζει όχι μόνο τις αξίες της γης, αλλά και τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, την κοινωνικότητά της». Πέρασαν επτά χρόνια από την τελευταία φορά (τα εγκαίνια του σταθμού Αγίας Μαρίνας), μέχρι που κάποιο κομμάτι της πόλης να ζήσει αυτό τον ενθουσιασμό, «μπαίνοντας στο χάρτη»: του μετρό.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο