Παιχνίδι που «νικάει» τον κορωνοϊό | Πόλη


Θυμάστε την τρέλα που είχε κυριεύσει πριν από δύο χρόνια ολόκληρο τον πλανήτη με το Pokemon Go, το παιχνίδι για κινητά που μας έβαζε να ψάχνουμε για πολύχρωμα εικονικά τερατάκια παντού γύρω μας, προκαλώντας ακόμα και ατυχήματα; Κάτι τέτοιο, αλλά με περισσότερη ασφάλεια, δημιούργησαν στο εαρινό, κουτσουρεμένο μάλιστα, λόγω πανδημίας, εξάμηνό τους οι φοιτητές του διεθνούς μεταπτυχιακού προγράμματος «Human – Computer Interaction» (Αλληλεπίδραση Ανθρώπου – Υπολογιστή) του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο πλαίσιο του μαθήματος Design of location-based applications, οι φοιτητές συνεργάστηκαν για να φτιάξουν «χωρικά παιχνίδια», τα οποία μας ξεναγούν από τη μυθολογία μέχρι την… καραντίνα και την COVID-19.

«Φέτος είπαμε να δώσουμε ως θέμα τα παιχνίδια που τοποθετούνται στην πόλη της Πάτρας. Η διαφορά με το Pokemon Go είναι πως εδώ τα μέρη είναι συγκεκριμένα και συνυπάρχει, βέβαια, ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας. Γενικώς, νομίζω πως είναι μια ωραία ιδέα, που επιτρέπει στους φοιτητές να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στην πληροφορική και τον προγραμματισμό, ενώ παράλληλα φτιάχνουν κάτι ψυχαγωγικό, το οποίο μάλιστα απευθύνεται και στο κοινό», μας λέει ο καθηγητής Νίκος Αβούρης, ο οποίος διδάσκει το συγκεκριμένο μάθημα στο πανεπιστήμιο.

Πράγματι, όποιος το επιθυμεί, μπορεί να κατεβάσει τις εφαρμογές – παιχνίδια που δημιούργησαν τα παιδιά, από την πλατφόρμα TaleBlazer του MIT και να δει την πόλη της Πάτρας αλλιώς… Αν, για παράδειγμα, σας αρέσει η «Οδύσσεια» και είστε καλοί στη λήψη αποφάσεων, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε το «Odyssey: The long journey home», το οποίο παίζεται στη μαρίνα της πόλης και μας βάζει στον κόσμο των περιπετειών του ομηρικού ήρωα. Επτά διαφορετικές τοποθεσίες αποτελούν τους διαφορετικούς σταθμούς στο ταξίδι του παίκτη, ο οποίος κερδίζει πόντους και προχωρά παρακάτω, ανάλογα με την αποφασιστικότητα και τη στρατηγική σκέψη που επιδεικνύει.



Η ίδια η πόλη αποτελεί το πεδίο του παιχνιδιού, όπως στο γνωστό «Pokemon Go».

Οπως είπαμε, βέβαια, μέρος της ανάπτυξης των παιχνιδιών έγινε μέσα στο διάστημα της καραντίνας, οπότε κάποια από αυτά δεν θα μπορούσαν να μην επηρεαστούν από την επικαιρότητα. Στο «Beat-COVID» ο παίκτης ξεκινά από την πλατεία Αγίου Γεωργίου, στο κέντρο της Πάτρας, με στόχο να ξεφύγει από τα μπλόκα της αστυνομίας, αλλά και να μην κολλήσει τον ιό. Το παιχνίδι απαιτεί ταχύτητα σε συνδυασμό με έξυπνες αποφάσεις, καθώς τροφοδοτεί τον περιπατητή τόσο με σωστές όσο και με λανθασμένες πληροφορίες, ενώ περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά σενάρια.

«Το σημαντικό, πέρα από τη μάθηση, είναι ότι τα παιδιά το διασκέδασαν κιόλας, το ίδιο και ο κόσμος που μαζεύτηκε για να τους παρακολουθήσει να δοκιμάζουν τα παιχνίδια στην πράξη. Η αλήθεια είναι πως στο εξωτερικό υπάρχουν ολόκληρα προγράμματα σπουδών πάνω στο gaming, που είναι μία από τις πιο αναπτυσσόμενες βιομηχανίες στον χώρο της πληροφορικής τα τελευταία χρόνια. Εμείς, από την πλευρά μας, προσπαθούμε να ενισχύσουμε την παρουσία των παιχνιδιών στα δικά μας προγράμματα, γιατί, εκτός των άλλων, είναι και πολύ δημιουργικά», επισημαίνει ο κ. Αβούρης.

Τα παιχνίδια μπορεί να τα αναζητήσει κανείς από το κινητό του στην πλατφόρμα TaleBlazer, με τους σχετικούς κωδικούς που θα βρει στο hcimaster.upatras.gr/location-based-experiences/.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο