Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου το υδατοδρόμιο Καλαμάτας

[ad_1]

Για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της δημιουργίας υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας, πρόκειται να γνωμοδοτήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου στις 4 το απόγευμα, με τηλεδιάσκεψη.

Να υπενθυμίσουμε ότι θετική άποψη για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και κυρίως για τη δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας, εξέφρασε το Δημοτικό Συμβούλιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, σε συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη στις 6 Νοεμβρίου.
Αναλυτικά η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αναφέρει για το υδατοδρόμιο που θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με ανάδοχο την εταιρεία “Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.”:
“Το μελετώμενο έργο περιλαμβάνει τόσο χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις όσο και υδάτινο τμήμα. Οι χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου έχουν συνολική επιφάνεια 120 τ.μ. και προτείνεται να χωροθετηθούν στη δυτική προβλήτα του λιμένα, εντός των ορίων της νέας περίφραξης, όπως αυτή προβλέπεται σύμφωνα με τη μελέτη αρ. 60/2015 του έργου «Τροποποιήσεις – προσθήκες υποδομών Χ.Ζ. λιμένα Καλαμάτας» και, συγκεκριμένα, αρχομένων 6 μέτρων πριν από τη νότια πύλη της νέας περίφραξης. Η θέση αυτή πρόκειται να περιληφθεί στην επικαιροποίηση του μάστερ πλαν του λιμένα της Καλαμάτας, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Εντός της επιφάνειας των 120 τ.μ. θα εγκατασταθεί προκατασκευασμένος, μετακινούμενος οικίσκος, για την εξυπηρέτηση των επιβατών των υδροπλάνων και του πτητικού έργου γενικότερα. Η επιφάνεια του οικίσκου θα είναι 50 – 60 τ.μ., ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες και ανάγκες. Θα περιλαμβάνει χώρους για την έκδοση και τον έλεγχο των εισιτηρίων, την αναμονή των επιβατών και τη φύλαξη των αποσκευών τους, καθώς και χώρους υγιεινής (τουαλέτες). Για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων θα εγκατασταθεί πλωτή προβλήτα σχήματος “Γ”, διαστάσεων εκάστου κλάδου 20 μ.x4 μ. Η προβλήτα θα συνδυάζεται με γέφυρα (ράμπα) για τη γεφύρωση του υψομετρικού χάσματος της επιφάνειας του νερού με την επιφάνεια της προβλήτας του λιμένα.
Επιπλέον, το υδατοδρόμιο Καλαμάτας θα περιλαμβάνει και νοητή θαλάσσια επιφάνεια (διάδρομοι προσ-αποθαλάσσωσης) για τη διενέργεια των διαδικασιών προσ-αποθαλάσσωσης. Οι διάδρομοι αυτοί “χωροθετούνται” εξωτερικά και νοτιοανατολικά του λιμένα της Καλαμάτας. Μετά την προσθαλάσσωσή τους τα υδροπλάνα θα πλέουν και θα εκτελούν τους κατάλληλους ελιγμούς για την προσέγγιση και πρόσδεσή τους στην πλωτή προβλήτα του υδατοδρομίου και το αντίστροφο, τα υδροπλάνα θα εξέρχονται από τον λιμένα, ώστε να προσεγγίσουν το διάδρομο αποθαλάσσωσης όπου και θα προβαίνουν στην ομώνυμη διαδικασία.
Οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 4663/2020, πργ. Ιδ, θα πρέπει να φέρουν, να διατηρούν σε καλή κατάσταση και να χρησιμοποιούν τον απαιτούμενο εξοπλισμό ως ακολούθως: α) Σήμα οπτικής αναγνώρισης. β) Φανό ειδοποίησης αεροπορικής δραστηριότητας. γ) Ανεμούριο ή σημείο “Τ’. δ) Σημεία πρόσδεσης. ε) Σωσίβια άμεσης χρήσης. στ) Σκάφος. ζ) Φορητά μέσα πυρόσβεσης. η) Μέσα περιορισμού θαλάσσιας ρύπανσης. θ) Μαγνητική πύλη (WTMD) και ακτινοσκοπική συσκευή (X-RAY). Τα υδροπλάνα που θ’ αναλάβουν το πτητικό έργο είναι τα Viking Twin Otter Series 400, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα.
Οσον αφορά το πτητικό έργο, αυτό αναμένεται να αυξάνεται σταδιακά, ξεκινώντας από πέντε ζεύγη πτήσεων ημερησίως (άφιξη – αναχώρηση) στην έναρξη της δραστηριότητας (2021) και αγγίζοντας, σε βάθος πενταετίας, το μέγιστο, που θα είναι έως είκοσι ζεύγη πτήσεων (αφίξεις – αναχωρήσεις) ημερησίως. Στο υδατοδρόμιο αναμένεται ν’ απασχολούνται μέχρι 5 άτομα. Πιθανοί προορισμοί των υδροπλάνων θα είναι η Υδρα, οι Σπέτσες, τα Κύθηρα, τα Χανιά, οι Παξοί κ.λπ.”.

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στη συνεδρίαση της ερχόμενης Δευτέρας στο Δημοτικό Συμβούλιο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, θέματα με ενδιαφέρον, όπως: Η διάθεση ποσού – κατανομή σε αθλητικά σωματεία εθνικών κατηγοριών. Η τροποποίηση του ισχύοντος Ο.Ε.Υ. της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Η λήψη απόφασης περί συμμετοχής της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Αναπτυξιακή Νομού Αργολίδας – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ. Η ενημέρωση – συζήτηση για τα πυρηνελαιουργεία στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Η συζήτηση για τα μέτρα προστασίας από τον Covid-19 σε σχέση με τους εργάτες γης. Η συζήτηση για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πλήττονται λόγω του κορoνοϊού. Η συζήτηση για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του καταρροϊκού πυρετού.



[ad_2]

Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο