Συμβουλές για αποτελεσματική αναζήτηση εργασίας | Ελλάδα



Αν δεν έχετε δημιουργήσει ήδη το προφίλ σας στο LinkedIn, το μεγαλύτερο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο, φροντίστε να το κάνετε. Το βιογραφικό σας πρέπει να βρίσκεται εκεί και κάθε μεγάλη εταιρεία ζητάει τη διεύθυνση του προφίλ σας για να δει τι έχετε κάνει και πού έχετε σπουδάσει.

Τον Ιούνιο του 2018 ταξίδευα από το Δουβλίνο προς το Σαν Φρανσίσκο για να λάβω μέρος στο εβδομαδιαίο «Bootcamp» που διοργανώνει η Salesforce για όλους τους νεοπροσληφθέντες. Καθώς διασχίζαμε τον Ατλαντικό, αναρωτιόμουν πώς κατάφερα μετά χρόνια ανεργίας να μπω στην –κατά πολλούς– καλύτερη εταιρεία στον κόσμο.

Σκοπός του κειμένου αυτού είναι να βοηθήσει όσους θέτουν υψηλούς στόχους και επιθυμούν να χτίσουν την καριέρα τους στον ιδιωτικό τομέα. Τίποτα δεν είναι αδύνατο αν το βάλετε στόχο και δουλεύετε σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση. Κάποτε κάποιος είπε ότι χωρίς στόχους και όνειρα είμαστε σαν ακυβέρνητα καράβια που απλά αρμενίζουν. Το δικό μου όνειρο ήταν να εργαστώ στη συγκεκριμένη εταιρεία και οι πράξεις μου εναρμονίστηκαν προς αυτό τον μοναδικό σκοπό. Σας παρουσιάζω κάποια από τα μέσα που χρησιμοποίησα για να πετύχω το όνειρό μου.

1. LinkedIn. Αν δεν έχετε δημιουργήσει ήδη το προφίλ σας στο μεγαλύτερο επαγγελματικό Κοινωνικό Δίκτυο, φροντίστε να το κάνετε. Με πάνω από 500 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, το LinkedIn είναι η πλατφόρμα για να δείξετε ποιοι είστε, τι προϋπηρεσία διαθέτετε και τι θέλετε να κάνετε επαγγελματικά. Το LinkedIn είναι το πρώτο εργαλείο που κοιτάζουν οι recruiters κάθε μέρα για να προσλάβουν προσωπικό. Είναι πλέον μεγάλο μειονέκτημα να μην έχει κάποιος προφιλ στο LinkedIn και θεωρείται από πολλούς αντιεπαγγελματικό να μη βρίσκεστε εκεί.

Με μία απλή αναζήτηση στο Google θα δείτε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αξιόλογο προφίλ στο LinkedIn. Πλέον το βιογραφικό σας πρέπει να βρίσκεται εκεί και κάθε μεγάλη εταιρεία ζητάει τη διεύθυνση του προφίλ σας για να δει τι έχετε κάνει και πού έχετε σπουδάσει.

2. Η δύναμη των Referrals. Μην κάνετε σωρηδόν και στα τυφλά αιτήσεις. Το έκανα κι εγώ καθώς δεν γνώριζα πριν κάποια χρόνια και γι’ αυτό τον λόγο έλαβα εκατοντάδες emails απόρριψης των αιτήσεών μου. Γνωρίζω πολύ καλά πώς νιώθετε όταν απορρίπτεται η αίτησή σας. Επί σειράν ετών ένιωθα ακριβώς το ίδιο. Πρέπει να γνωρίζετε κάτι σημαντικό. Οι εταιρείες πλέον χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες πλατφόρμες (Application Tracking Systems), που σημαίνει ότι την αίτησή σας δεν θα την παραλάβει ένας άνθρωπος, αλλά μία μηχανή. Αν αυτά τα συστήματα δεν εντοπίσουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, σωστή σύνταξη και οργάνωση στο βιογραφικό, τότε η αίτησή σας πάει απευθείας στη «μαύρη τρύπα», κοινώς απορρίπτεται και λαμβάνετε το γνωστό αυτοματοποιημένο μήνυμα «Λυπούμαστε αλλά…».

Ο καλύτερος τρόπος, λοιπόν, για να υποβάλετε την αίτησή σας είναι μέσω του λεγόμενου referral. Αρχικά, συγκεντρώστε τους ρόλους που σας ενδιαφέρουν και στη συνέχεια βρείτε εργαζομένους στις εταιρείες αυτές μέσω του LinkedIn. Στείλτε τους αίτημα σύνδεσης και εφόσον το κάνουν δεκτό, ευχαριστήστε τους και δηλώστε το ενδιαφέρον σας για τον συγκεκριμένο ρόλο που βρήκατε. Ζητήστε τους ευγενικά να υποβάλουν το βιογραφικό σας εσωτερικά στο Ανθρώπινο Δυναμικό. Στην ουσία, την αίτηση την κάνει ο εργαζόμενος για εσάς μέσω εσωτερικού portal. Αυτό ακριβώς έκανα κι εγώ και μετά 2 ημέρες μία Recruiter της Salesforce με ρώτησε πότε είμαι διαθέσιμος για να μιλήσουμε στο τηλέφωνο. Αυτό ήταν το πρώτο από τα τρία στάδια συνέντευξης της Salesforce, τα οποία τα πέρασα επιτυχώς.

3. Η τελευταία συμβουλή μου έχει να κάνει με τη διαδικασία της συνέντευξης. Ομολογώ πως πάντα με τρόμαζε αυτή η διαδικασία. Το άγχος βέβαια γιγαντώνεται όταν περνάς τις πόρτες της καλύτερης εταιρείας στον κόσμο για να παρουσιάσεις τον εαυτό σου μέσα σε μία ώρα μπροστά σε 3-4 μεγάλα στελέχη. Το μυστικό της επιτυχίας είναι η προετοιμασία και το πάθος!

Πρέπει να διαβάσετε τα πάντα για την εταιρεία και να τους εντυπωσιάσετε όταν σας κάνουν τις γνωστές ερωτήσεις, «τι γνωρίζετε για τη θέση» ή «γιατί θέλετε να εργαστείτε στην εταιρεία μας»; Πρέπει να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους υποψήφιους και αυτό θα το κάνετε μόνο αν προετοιμαστείτε γι’  αυτού του είδους τις ερωτήσεις και βγάλετε πάθος καθώς τους κοιτάζετε στα μάτια. Μελετήστε όλες τις πιθανές ερωτήσεις που ρωτάνε στις συνεντεύξεις και γράψτε τις απαντήσεις σας. Η τελευταία ερώτηση που μου έκαναν ήταν «Why You?», γιατί δηλαδή να επιλέξουν εσάς και όχι τους άλλους υποψήφιους. Αυτό το αφήνω σε εσάς, γιατί εσείς γνωρίζετε καλύτερα τα προσόντα σας. Εμένα μου είπαν ξεκάθαρα ότι τους εντυπωσίασε το πάθος που έδειξα και η δίψα μου για επιτυχία. Καλή επιτυχία, λοιπόν, κι αν θέλετε βοήθεια μπορείτε να με βρείτε στο… LinkedIn!

* Enterprise Business Development Executive | Emerging Markets at Salesforce.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο