Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τα Πειραματικά – Επιστολή του συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Μαρασλείου | Ελλάδα


Νέες αντιδράσεις προκύπτουν για τον τρόπο που το υπουργείο Παιδείας ρύθμισε το ζήτημα των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου του Μαρασλείου διαμαρτύρεται διότι με την χθεσινή απόφαση του υπουργείου καταργείται η  διασύνδεση των Δημοτικών  Σχολείων Μαρασλείου με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.

«Θέλουμε να  σας εκφράσουμε την έκπληξη και έντονη διαμαρτυρία μας αναφορικά με τη χθεσινή ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται αιφνιδιαστικά ότι καταργείται η διασύνδεση των Δημοτικών Σχολείων Μαρασλείου με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, την ίδια  στιγμή που επανέρχεται η διασύνδεση στο σύνολο των Πειρατικών Σχολείων ανά  την χώρα, εξαιρώντας μόνο το Μαράσλειο από την   ρύθμιση  αυτή. Σημειώνεται  ότι στο   σχέδιο νόμουπου  τέθηκε σε διαβούλευση  τον Απρίλιο 2020, το Μαράσλειο είχε  συμπεριληφθεί στη λίστα των διασυνδεδεμένων  σχολείων, αποκαθιστώντας μια κατάφορη     αδικία που συντελέστηκε πέρυσι με τον 4610/2019, όπου καταργούταν η διασύνδεση χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση» λέει σε επιστολή του ο σύλλογος.

Μάλιστα θέτει τα εξής ερωτήματα:

Σε ποια επιστημονική, πολιτική  ή  παιδαγωγική βάση στηρίζεται η απόφαση; Στην μετατροπή ενός ακόμα σχολείου σε Πρότυπο, εν προκειμένω του 1ου   Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, αυξάνοντας τον αριθμό των  Προτύπων σε 26 και ταυτόχρονα  μειώνοντας τον αριθμό των  Πειραματικών Γυμνασίων στην Αττική σε μόλις ένα με δυναμικότητα μόλις 25 παιδιών ανά τάξη; Πως με αυτόν τον τρόπο δεν αναιρείται ο ρόλος των  Πειραματικών Σχολείων, διεξάγοντας παιδαγωγική έρευνα μόνο με δείγμα 25 μαθητών στο σύνολο του πληθυσμού της πρωτεύουσας;      

Γιατί εξαιρείται της  διασύνδεσης το ιστορικό Πειραματικό Δημοτικό του  Μαρασλείου, όπου  φοιτούν   350 παιδιά  που   συμμετέχουν   σε  διαφορετικά    και καινοτόμα προγράμματα και   δράσεις;  Πώς απαξιώνεται    η    παιδαγωγική διαδικασία  στο μοναδικό Πειραματικό    Σχολείο    στην πρωτεύουσα   που  διατηρεί  πέρα από  12/θέσιο, 3/θέσιοκαι 1/θέσιο      σχολείο,   το     έργο τωνοποίων    μπορεί     να αξιοποιηθεί από το     σύνολο    της   επικράτειας όπου   καιλειτουργούν    αντίστοιχα       σχολεία, ώστενα     διαφανεί ηαποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενωνμεθόδων και   των  σύγχρονων παιδαγωγικώνεργαλείων,  αφότουαυτά έχουν δοκιμαστεί   και   στιςεπόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες;   

Μάλιστα, οι γονείς σημειώνουν ότι για τη διασύνδεση των  ιστορικών δημοτικών του Μαρασλείου με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών έχει  αποφανθεί σχετικά και το Συμβούλιο της Επικράτειας: «η διασύνδεση υπηρετεί το γενικό δημόσιο συμφέρον» και «την ανάγκη της επιστήμης να εξάγει επιστημονικά συμπεράσματα  σε βάθος χρόνου». Είναι επιστημονικά άλλωστε τεκμηριωμένο ότι τα Πειραματικά

Σχολεία επιτελούν το     στόχο τους όταν λειτουργούν ως ένα αδιάσπαστο σύνολο μεταξύ των  βαθμίδων εκπαίδευσης   (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο), με ένα  τυχαίο αντιπροσωπευτικό  δείγμα  μαθητών, ώστε να     επιτρέπεται η  σε βάθος χρόνου παρακολούθηση και   εξαγωγή συμπερασμάτων για τις  καινοτόμες μεθόδους και   τα παιδαγωγικά εργαλεία που εφαρμόζονται.





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο