Το «ένοχο μυστικό» των ανελκυστήρων | Κόσμος



Την εποχή του κορωνοϊού είναι αναγκαία η επιβολή κανόνων για τη χρήση των ανελκυστήρων.

Αποτελούσε μία αναπόσπαστη συνήθεια της «προ κορωνοϊού» καθημερινότητας όλων. Η πανδημία, όμως, και όσα γνωρίζουμε για τον νέο κορωνοϊό, θα μεταβάλλουν ριζικά τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες. Αλλωστε, ως ιδιαίτερα στενοί χώροι, με υποτυπώδη εξαερισμό, μπορούν κάλλιστα να μεταβληθούν σε σημεία υπερ-μετάδοσης της COVID-19. Το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων και Πρόληψης (CDC) αναμένεται να οριστικοποιήσει τους κανόνες που θα διέπουν τη χρήση των ανελκυστήρων τις επόμενες ημέρες.  Σύμφωνα με τη Νάνσι Κλαρκ Μπάρτον, η οποία συμμετέχει στην ομάδα εργασίας για τους νέους κανονισμούς, το CDC θα συστήσει ριζικό περιορισμό των ατόμων που επιτρέπονται στο εσωτερικό του ανελκυστήρα, ώστε να μην υπερβαίνουν τους τέσσερις, τοποθέτηση σήμανσης για διαφορετική είσοδο και έξοδο, μάσκες, αλλά και πινακίδες που θα καλούν στον κόσμο να μη μιλάει.

Ο Ρίτσαρντ Κόρσι, πρύτανης του πολιτειακού πανεπιστημίου του Πόρτλαντ, υπολόγισε το ιικό φορτίο που παραμένει στο ασανσέρ όταν ένα κρούσμα COVID-19 το χρησιμοποιήσει για να ανέβει δέκα ορόφους, βήχοντας μία φορά και μιλώντας στο κινητό του. Μετά την έξοδό του από τον ανελκυστήρα, περίπου το 25% των «ιικών εκπομπών του», θα παραμείνει μέσα στη μεταλλική καμπίνα, που θα ξανακατέβει στο ισόγειο για να πάρει τον επόμενο επιβάτη. Βέβαια, καθώς υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία σχετικά με τη μετάδοση του κορωνοϊού, ο δρ Κόρσι δεν μπόρεσε να υπολογίσει τον κίνδυνο μετάδοσης, αλλά εκτιμά ότι ένα κρούσμα χωρίς μάσκα μέσα σε ασανσέρ είναι ασύγκριτα πιο επικίνδυνο, από ό,τι αν βρισκόταν σε ένα λιγότερο περιορισμένο χώρο, έστω και αν είναι κλειστός.

Προφανώς ο σχεδιασμός των ανελκυστήρων δεν έλαβε υπόψη την ανάγκη κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για αυτό τον λόγο, πολλά κτίρια στις ΗΠΑ, όπου στεγάζονται επιχειρηματικοί κολοσσοί με χιλιάδες εργαζομένους, αναζητούν νέες λύσεις, όπως είναι η πρόσβαση στα κλιμακοστάσια, αλλά και το κλιμακούμενο ωράριο, ώστε να μη δημιουργείται συνωστισμός ούτε στο εσωτερικό του ανελκυστήρα ούτε περιμένοντας γι’ αυτόν.  





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο