2 στα 5 σχολεία παγκοσμίως δεν είχαν βασικές εγκαταστάσεις πλυσίματος χεριών πριν την πανδημία – Επιστήμη & Ζωή – Ειδήσεις


Λίγο πριν την έναρξη των σχολείων παγκοσμίως, τα τελευταία δεδομένα από το Κοινό Πρόγραμμα Παρακολούθησης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Unicef είναι ανησυχητικά, καθώς αποκαλύπτουν ότι το 43% των αιθουσών σε όλο τον κόσμο δεν είχαν πρόσβαση στον βασικό κανόνα υγιεινής του πλυσίματος των χεριών με σαπούνι και νερό το 2019.

«Το παγκόσμιο κλείσιμο των σχολείων από την έναρξη της πανδημίας COVID-19 έχει αποτελέσει μια άνευ προηγουμένου πρόκληση για την εκπαίδευση και την ευημερία των παιδιών», δήλωσε η Henrietta Fore, Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF. «Πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στη μάθηση των παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να βεβαιωθούν ότι τα σχολεία είναι ασφαλή για να ανοίξουν ξανά, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στην υγιεινή των χεριών, στο καθαρό πόσιμο νερό και στην ασφαλή αποχέτευση.”

Σύμφωνα με την έκθεση, περίπου 818 εκατομμύρια παιδιά στερούνται βασικών εγκαταστάσεων πλυσίματος των χεριών τους στα σχολεία τους, γεγονός που τους θέτει σε αυξημένο κίνδυνο να νοσήσουν από COVID-19, καθώς και από άλλες μεταδοτικές ασθένειες. Περισσότερα από το ένα τρίτο αυτών των παιδιών (295 εκατομμύρια) προέρχονται από την υποσαχάρια Αφρική. Στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, 7 στα 10 σχολεία στερούνται βασικών εγκαταστάσεων για το πλύσιμο των χεριών και τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν βασικές υπηρεσίες υγιεινής και νερού.

Η έκθεση, τονίζει ότι οι κυβερνήσεις που επιδιώκουν να ελέγξουν τη διάδοση της COVID-19 πρέπει να εξισορροπήσουν την ανάγκη εφαρμογής των μέτρων δημόσιας υγείας έναντι των  κοινωνικών και των οικονομικών επιπτώσεων από τα απαγορευτικά μέτρα. Τα στοιχεία για τις αρνητικές επιπτώσεις του παρατεταμένου κλεισίματος των σχολικών αιθουσών στην ασφάλεια, την ευημερία και τη μάθηση των παιδιών είναι πλέον τεκμηριωμένα, αναφέρει η έκθεση.

Άλλα βασικά ευρήματα από την έκθεση είναι τα εξής:

Από τα 818 εκατομμύρια παιδιά που δεν είχαν την βασική υπηρεσία πλυσίματος χεριών στο σχολείο τους, τα 355 εκατομμύρια παιδιά πήγαιναν σε σχολεία που είχαν εγκαταστάσεις με νερό αλλά χωρίς σαπούνι, και τα 462 εκατομμύρια παιδιά πήγαιναν σε σχολεία που δεν διέθεταν εγκαταστάσεις ή νερό για πλύσιμο των χεριών.
Στις 60 χώρες που εντοπίζεται ο υψηλότερος κίνδυνος για την υγεία καθώς και ανθρωπιστικές κρίσεις  λόγω της COVID-19, 3 στα 4 παιδιά δεν είχαν πρόσβαση στη βασική υπηρεσία του πλυσίματος των χεριών τους στο σχολείο τους κατά την έναρξη της επιδημίας και περισσότερα από τα μισά δεν διέθεταν βασικές υπηρεσίες υγιεινής.
1 στα 3 σχολεία σε όλο τον κόσμο είχε είτε περιορισμένη πρόσβαση σε πόσιμο νερό είτε καθόλου πρόσβαση.
698 εκατομμύρια παιδιά δεν είχαν την βασική υπηρεσία υγιεινής στο σχολείο τους.

Η έκθεση προσδιορίζει αρκετούς πόρους που είναι απαραίτητοι για την πρόληψη και τον έλεγχο COVID-19 στα σχολεία, συμπεριλαμβανομένων 10 άμεσων δράσεων. Βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές για την ασφαλή επανέναρξη των σχολείων που εκδίδονται από την UNESCO, τη UNICEF, το WFP και την Παγκόσμια Τράπεζα με πρακτικές συμβουλές για τις εθνικές και τοπικές αρχές σχετικά με τον τρόπο προετοιμασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και τη διατήρηση της ασφάλειας των παιδιών όταν επιστρέψουν στο σχολείο. Οι οδηγίες περιλαμβάνουν διάφορα πρωτόκολλα που σχετίζονται με τα μέτρα υγιεινής, τη χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας, τον καθαρισμό και την απολύμανση, καθώς και την πρόσβαση σε καθαρό νερό, σε σταθμούς πλυσίματος χεριών με σαπούνι και καθαρές τουαλέτες.

 

Σύνδεσμοι διαφημιζομένων





Source link

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο