Θα σας πώ μια… ιστορία

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΣΤΗ ΜΕΛΟΥΝΑ…

                                      Θα σας πώ μια… ιστορία

ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ-ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ-ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΣ

Ο Απόστολος θυμάται.

 

Χρόνια  τώρα κάποιοι άνθρωποι αγωνιζόμασταν μέσα από τις σελίδες της ΕΚΔΟΣΗΣ της ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ (ΕτΕ) για όλα όσα ταλανίζουν την Ελασσόνα και τον Δήμο γενικότερα, μεταξύ αυτών και για την οδική σύνδεση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ με τον Π.Α.Θ.Ε.

Ο αρχικός σχεδιασμός για την κατασκευή του Ε65 περνούσε μέσα από την Ελασσόνα.

 Υπάρχουν ακόμη τα πινακιδάκια της οριοθέτησης, μάλιστα μπορεί κανείς να το δεί και στους χάρτες της coogle.

Την εποχή εκείνη ήταν σε εξέλιξη η κατασκευή του φράγματος στο ύψος του Αγιονερίου που δυστυχώς ποτέ δεν ολοκληρώθηκε!!

Τότε δέχομαι στα γραφεία της εφημερίδας την επίσκεψη ενός φίλου μου που τύχαινε να συμμετέχει στις εργασίες κατασκευής του Φράγματος Αγιονερίου, ως υπεργολάβος, και αφού ήπιαμε τον καφέ μας μου λέει…Απόστολε, είμαστε απλήρωτοι από την εταιρεία, γράψε σε παρακαλώ κάτι για να πιέσουμε.

Φίλε μου του λέω, θα γράψω, αλλά να ξέρεις πως η εταιρεία θα προβεί σε αγωγή εναντίον μου, οπότε θέλω έγγραφα μια καταγγελία σας.

Η απάντηση του…Απόστολε, γνωριζόμαστε χρόνια, αν συμβεί οτιδήποτε θα αναλάβω την ευθύνη εγώ.

Τον εμπιστεύθηκα και προχώρησα στην δημοσίευση.

 Κάθε Τετάρτη κυκλοφορεί η εφημερίδα, την Πέμπτη το πρωί έλαβα ένα τηλεφώνημα από υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας το οποίο χωρίς περιστροφές αφού μου συστήθηκε με προσκάλεσε να πιούμε ένα κρασάκι στην ταβέρνα «ΜΥΘΟΣ» στην Κεντρική Πλατεία.

Ανταποκρίθηκα στο κάλεσμά του και αφού κάναμε τις χειραψίες και μου πρόσφερε ένα ποτήρι κρασί μου είπε… «κύτταξε, επειδή βλέποντας σε, σε συμπάθησα, θα κάνουμε το εξής, εσύ θα ζητήσεις στην επόμενη έκδοση της εφημερίδας συγγνώμη για το περιεχόμενο του δημοσιεύματος και όλα θα τελειώσουν εκεί.

 Κανείς δεν θα έρθει να σε υπερασπιστεί και κανείς δεν θα αναλάβει την ευθύνη, εξ άλλου δεν μπορείς να τα βάλεις και μαζί μας οικονομικά, φαντάσου ότι αυτό το έργο θα κοστίσει περισσότερο από 6 δισεκατομμύρια δραχμές, και ανάλογα έργα έχουμε σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα».

Τον άκουσα με προσοχή και αφού ήπιαμε το κρασί μας, με ξενάγησε στον χώρο του εργοταξίου και με ενημέρωσε για όλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν για το έργο όπως επίσης μου εξήγησε και γιατί δεν θα ολοκληρωθεί λόγω τεχνικών προβλημάτων και έλλειψης των απαραίτητων κονδυλίων για να καλύψουν τις νέες ανάγκες.

 Επίσης μου επεσήμανε την απρόβλεπτη πραγματικότητα που επικρατούσε  στον χώρο με συνέπεια την αδυναμία συνέχισης των εργασιών λόγω της αφόρητης δυσοσμίας που προκαλούσε η παράνομη ρίψη των απόβλητων των τυροκομείων της περιοχής.

 Ήταν τέτοια η ένταση της δυσοσμίας που κανείς, ακόμα και με μάσκα δεν μπορούσε να παραμείνει στον χώρο περισσότερο από 3 λεπτά!!

Μετά από αυτή την συνάντηση τηλεφώνησα  στον φίλο μου τον υπεργολάβο ο οποίος αρνήθηκε να αναλάβει τις ευθύνες του για όσα κατήγγειλε και φυσικά στο επόμενο φύλλο με δημοσίευμά μου ανακάλεσα όσα είχα γράψει την προηγούμενη εβδομάδα ζητώντας συγγνώμη από την εταιρεία.

Την ίδια ημέρα που κυκλοφόρησε η εφημερίδα δέχθηκα ξανά τηλεφώνημα από το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, που ήταν ένας καλοσυνάτος ηλικιωμένος και καλοστεκούμενος κύριος, Πολιτικός Μηχανικός στο επάγγελμα, λιτός στις κουβέντες του με απίστευτη εμπειρία και γνώση, καλώντας με πάλι για ένα μεζεδάκι και τσιπουράκι.

Ανταποκρίθηκα και αυτή τη φορά και αφού γευματίσαμε θεωρώντας λήξαν το πρόβλημα που είχε προκύψει, συζητήσαμε για την περιοχή και τι θάπρεπε να γίνει για να βρεί τον δρόμο που θα την οδηγούσε στην ανάπτυξη.

Μεταξύ πολλών που συζητήσαμε, είχε όρεξη για συζήτηση, τον ρώτησα για το ενδεχόμενο κατασκευής της σήραγγας στην Μελούνα προκειμένου να έχουμε άμεση πρόσβαση στον Π.Α.Θ.Ε.  και προτού προλάβει να μου απαντήσει του είπα…προφανώς επιλέχθηκε ο δρόμος δια μέσω της Μελούνας διότι το κόστος ήταν χαμηλότερο.

Έξαφνα ο ασπρομάλλης συνομιλητής μου ξέσπασε σε γέλια, και αφού με ενημέρωσε για πολλά κατασκευαστικά λάθη στον υπάρχοντα δρόμο, μου είπε αυτολεξεί… « άκου παιδί μου, το κόστος για την κατασκευή της σήραγγας είναι συγκεκριμμένο και μετρήσιμο, το κόστος για το…κατέβασμα του βουνού και για την διάνοιξη είναι μη μετρήσιμο, και ο νοών νοήτω…»!!

Τον άκουγα με θρησκευτική ευλάβεια να μου εξηγεί όλα όσα θα κέρδιζε η περιοχή από την διάνοιξη της σήραγγας και την σύνδεση των δυο βασικών οδικών αξόνων της χώρας της, ΕΓΝΑΤΙΑΣ με τον Π.Α.Θ.Ε.και να καταλήγει με τον εξής λόγο… «παιδί μου βλέπω ότι αγωνίζεσαι με πάθος, μαζί σου και ελάχιστοι ακόμα δημότες, δεν θα πετύχετε όμως τίποτα τουλάχιστον στα προσεχή 30 με 40 χρόνια, διότι εκτός από τα γενικότερα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που δεν θέλουν αυτήν την σύνδεση, υπάρχουν και κάποιοι μικροπαράγοντες στον τόπο σας που με κάθε μέσο πιέζουν να μη γίνει τίποτα και είναι οι τάδε…»!!

Μετά από αυτό άρχισα να γράφω κάθε εβδομάδα για την αναγκαιότητα κατασκευής της σήραγγας μέχρι που έγινε της μόδας και όλοι οι υποψήφιοι βουλευτές αλλά και βουλευτές, και όχι μόνο, όταν έρχονταν στην Ελασσόνα μεταξύ άλλων… έβγαζαν κορώνες και για την σήραγγα που έπρεπε να γίνει και για τον αγώνα που θα έκαναν για να επιτευχθεί!!

Μάλιστα είχαν ανακοινωθεί και οι μελέτες τόσο επί ΠΑΣΟΚ όσο και επι Νκαι μάλιστα μας έλεγαν ότι καθυστερούν διότι κάθε φορά που άλλαζε ο υπουργός…άλλαζαν και τα μέτρα του δρόμου, που από 11 είχαν γίνει 16(το κομμάτι της περιβόητης, Παράκαμψης της Ελασσόνας) και οτι άλλο μας ξεφούρνιζαν οι… σωτήρες του τόπου.

Βέβαια από τους ντόπιους μικροπαράγοντες είχαν ξεχυθεί οι παπαγάλοι τους και μεταξύ άλλων που έλεγαν εναντίον αυτής της προοπτικής, διαλαλούσαν δημόσια ,απευθυνόμενοι και προσωπικά σε μένα με ύφος κοροιδευτικό… «Βάλλα θα μας φέρεις και θάλασσα; Έχουμε δρόμο για την Λάρισα!!»

Ήταν τόσο γελοίο αυτό που έκαναν, δυστυχώς όμως πετύχαιναν τον σκοπό τους.

Στό μεταξύ με παρέμβαση του τότε Προέδρου της Βουλής μακαριστού Σιούφα, άλλαξαν τον σχεδιασμό για τον Ε65 με την γνωστή εξέλιξη, και τους άρχοντες τους πολιτικούς του Νομού Λάρισας να μη κάνουν την παραμικρή ενέργεια για να εμποδίσουν αυτή την αθλιότητα!!

Για να μην μακρυγορώ και επειδή τα θύματα σ΄ αυτόν τον δρόμο για την Λάρισα δια μέσω της Μελούνας, είναι περισσότερα από 250 με μια πρόχειρη καταγραφή που είχα κάνει στο παρελθόν, θα αρχίσουν και τώρα τα γνωστά πολιτικά αποτυχημένα κατεστημένα παλαιά και νύν, να ωρύονται τάχα μου για την αναγκαιότητα βελτίωσης του δρόμου προκειμένου να εκμεταλλευθούν τον πόνο και την αγωνία των πολιτών, μετατρέποντας τα σε ψήφους για την προσωπική τους διατήρηση και ανέλιξη.

Αυτό θα κρατήσει όσο και ο θρήνος των ανθρώπων που έχασαν τους αγαπημένους τους και όσο θα συζητιέται στα τραπέζια, και όπως λέει και η λαική ρήση…το θαύμα διαρκεί 3 ημέρες!!

Μετά απ όλα αυτά και την γνώση που έχουμε αποκτήσει στην περιοχή με πολύ βαρύ τίμημα ας αναλάβουμε όλοι μας ο καθένας ξεχωριστά και τις ευθύνες μας…

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο